Cookie beleid BFC

De website van BFC is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

BFC investeert fors in nieuw voetbalmateriaal voor al haar leden

BFC investeert fors in nieuw voetbalmateriaal voor al haar leden

1 augustus 2021 21:30


Het gebrek aan discipline rondom het gebruik van voetbalmaterialen (ballen, hesjes en pionnen) is al jaren bij velen een doorn in het oog. Jaarlijks verdwijnt er voor duizenden euro’s aan materiaal zonder dat exact valt te traceren wat er nu precies verdwijnt en waar dat dan terecht komt. Dit is zeer frustrerend en heeft geleid tot een nauwelijks te beheersen kostenpost voor onze vereniging.

Daarnaast was een groot deel van het niet verdwenen materiaal verouderd en waren er - met name vanuit breedteteams - geluiden dat er gewerkt moest worden met versleten ballen, kapotte of vieze hesjes enzovoort. Ook kwam het voor dat teams ballen van elkaar gingen ‘lenen’ en zo werd het probleem van de één vaak het probleem van de ander.

Dit heeft het bestuur van BFC ertoe bewogen deze problematiek eens goed bij de horens te vatten.

Ballenhokken_senioren.jpgDe afgelopen weken is er door onze materiaalbeheerder Jamie, de mannen van de onderhoudsploeg (John, Bram en Asaf) en clubmanager René hard gewerkt aan het opnieuw inrichten van onze materiaalhokken met splinternieuwe materiaallockers. Nagenoeg ieder team heeft nu zijn eigen materiaallocker die kan worden afgesloten met een unieke cijfercode. Daarnaast hebben we diep in de buidel getast om iedere locker te vullen met een standaard set aan – veelal nieuwe - voetbalmaterialen: ballenzak, ballen, hesjes en pionnen. Zodat alle teams kwalitatief hoogwaardig materiaal hebben om de trainingen en ook wedstrijden zo goed mogelijk te laten verlopen. Het continue ontwikkelen van onze spelers – op alle niveaus – staat bij BFC immer centraal.

Om het beheer van al dit nieuwe materiaal te optimaliseren hebben we op basis van de BFC Gedragscode een Materiaal Reglement opgesteld. In ruil voor het ter beschikking stellen van het voernoemde materiaal zal er van ieder team €10,00 borg per bal en voor het cijferslot een borg van €25 worden gevraagd. Deze borg zal aan het begin van het seizoen door de betreffende teamleider of trainer via clubcollect worden voldaan, die deze vervolgens middels een tikkie/betaalverzoek kan delen met (de ouders van) de betreffende teamleden. Dit komt dus neer op ongeveer €10 per speler/speelster en ons advies (aan de leider of trainer) zou zijn om meteen een iets hoger bedrag te innen om daarmee eventuele overige teamkosten te dekken. Slechts een tip.

Natuurlijk kan het zo zijn dat er af en toe een bal zoekraakt en deze écht niet kan worden teruggevonden. In het Materiaal Reglement is daarom opgenomen dat de eerste 2 zoekgeraakte ballen voor rekening van de vereniging komen. Maar als er gedurende het seizoen meer materiaal verdwijnt zal dit na afloop ervan worden verrekend met de voornoemde borg. Overigens geldt dit niet voor versleten materiaal. Slijtage hoort immers bij intensief gebruik. Aan het einde van het seizoen zal de inhoud van de locker worden gecontroleerd en (het restant van) de borg worden gerestitueerd. Als de borg niet toereikend is om het verlies te compenseren zal het materiaal tegen kostprijs bij het team in rekening worden gebracht.

Omdat nagenoeg ieder team zijn eigen – met unieke code – afsluitbare locker heeft, kunnen we gedurende het seizoen precies in de gaten houden waar de discipline rondom materiaal beheer het beste op orde is.
Hopelijk zal dit hernieuwde materiaalbeleid resulteren in een meer discipline. Maar bovenal zijn we natuurlijk ontzettend trots en verheugd dat we de middelen hebben kunnen vrijmaken om voor iedere team een complete set aan voetbalmaterialen te kunnen waarborgen. En wij hopen natuurlijk dat u met ons in deze vreugdegevoelens deelt.  

Verder communicatie rondom de uitgifte van het materiaal en het innen van de borg volgt vlak voor aanvang van het nieuwe seizoen.

Namens het bestuur van BFC,

René de Vreeze, Clubmanager

Gertjan van Toorn, Bestuurslid VTZ

Anneke Frenk, Bestuurslid Algemene Zaken

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!