Cookie beleid BFC

De website van BFC is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies om jouw bezoek makkelijker en persoonlijker te maken. Hieronder een overzicht van de noodzakelijke en optionele cookies waar je toestemming voor kunt geven. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Richtlijnen social media

Richtlijnen social media

Social mediaJuist_logo.jpg
Richtlijnen BFC   

Social media hebben een belangrijke functie voor BFC. We laten via social media  zien wat voor club we zijn en waar we met z’n allen voor staan. Ook informeren we  onze leden en andere belangstellenden over wat er zoal speelt.

Hoe we ons presenteren op social media heeft grote invloed op onze reputatie. En  die reputatie koesteren wij. Daarom is het goed om afspraken te maken over hoe wij  ons gedragen op social media en hoe wij social media inzetten.

Onze social media worden door verschillende mensen voorzien van content. Dat  juichen we toe. Social media zijn van iedereen. Maar we vinden het wel belangrijk  dat we ons allemaal aan een paar richtlijnen houden.

Bedenk dat...

  • … het gebruik van social media ‘real time’ gebeurt. Een druk op de knop en jouw bericht staat direct online.
  • … online informatie misschien wel eeuwig online staat. Bedenk dus goed hoe je wil overkomen in tekst, beeld en geluid. Van iets wat je nu grappig vindt, kun je over twee jaar spijt krijgen.
  • … er wet- en regelgeving is waar we ons aan moeten houden. Denk aan beeld-, auteurs en citaatrecht. Het is verboden om zonder toestemming van de maker andermans werk te publiceren. Schending van deze wet kan je een flinke boete opleveren.
  • … sociale omgangsvormen online net zo goed gelden als offline. Respecteer de persoon tot wie je je richt en ook zijn / haar privacy. Wees niet grof of beledigend en ga niet de pestkop uithangen. 
  • … discussies online snel kunnen ontvlammen. Wat jij een grapje vindt, kan een ander als beledigend ervaren. Denk dus even na voordat je die bijdehante comment plaatst.
  • … je op social mediakanalen van BFC ook namens BFC handelt. Het is goed om daar bewust van te zijn als je een bericht online plaatst. Geef het goede voorbeeld.
  • … jouw post of reactie altijd gezien kan worden als een mening van BFC (ook als het in feite een persoonlijke reactie van jou is).
  • …je je nooit kan ‘verstoppen’ achter een social media kanaal. Het is heel eenvoudig voor anderen om te achterhalen wie wat post.
  • … veel leden onze social mediakanalen volgen. Kijk ook ons vanuit de bril van leden naar onze berichten. Voelen al onze leden zich vertegenwoordigt of focussen we in onze berichten te veel op een klein groepje leden?

ONZE GOUDEN REGELS

Facebook, Twitter, Linkedin, Whatsapp, Snapchat, Instagram, et cetera zijn niet meer  weg te denken uit onze samenleving. Om die reden vinden wij het binnen BFC erg  belangrijk dat voor iedereen duidelijk is wat wij van hem of haar verwachten bij het  gebruik van onze social mediakanalen.  

Wij hanteren de volgende richtlijnen:

  1. Houd je aan de wet. Altijd.
  2. Wees positief en aardig op social media.
  3. Ga ook online met respect met elkaar om, net als in het gewone leven.
  4. Doe geen dingen waar je morgen spijt van krijgt.
  5. Respecteer de privacy van anderen.

En twijfel je ergens over? Overleg dan vooral met iemand anders.

En doe dit alsjeblieft nooit …

Wij vinden het dus belangrijk dat je social media op een verstandige manier inzet.  Wellicht overbodig, maar het volgende zien we dus liever niet:

  • Gebruik geen bedreigende, (seksueel) intimiderende, beledigende, vrouwonvriendelijke, discriminerende of racistische taal.
  • Doe geen negatieve uitlatingen over BFC of over onze leden, medewerkers of sponsoren.
  • Plaats geen content die onze belangen of onze goede naam kunnen schaden.
  • Schend niet de rechten van derden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van een foto waar iemands gezicht op staat (portretrecht), een foto plaatsen die iemand anders heeft gemaakt (beeldrecht), een merk noemen  of een bepaald citaat overnemen (auteursrecht).
  • Kies niet alleen die foto’s waar jij leuk op staat, maar let ook even op de andere personen op de foto ;-)
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!