Geschillencommissie

Geschillencommissie

Geschillencommissie

Mocht zich een situatie voordoen die in strijd is met de algemene gedragsregels, dan kan klaagster/klager een schriftelijke klacht indienen bij de Geschillencommissie. Deze Geschillencommissie neemt de klacht in behandeling en beoordeelt de klacht op basis van het Tuchtreglement. De Geschillencommissie bestaat uit maximaal vier personen en wordt door de Algemene Ledenvergadering aangesteld. Uitgesloten van de Geschillencommissie zijn: de leden van het verenigingsbestuur zelf, trainers en teamleiders. Indien de klacht (mede) betrekking heeft op een speler waarvan de ouder in de Geschillencommissie zit, neemt het betreffende lid geen deel van de behandeling van de klacht. De commissie kiest uit haar midden een voorzitter en een secretaris. 

 

De Geschillencommissie hoort de klaagster/klager en aangeklaagde afzonderlijk. De klaagster/klager kan zich laten bijstaan door een vertrouwenspersoon van de vereniging of door een hem of haar zelf te kiezen vertrouwenspersoon. De aangeklaagde kan zich laten bijstaan door een door hem of haar zelf te kiezen vertrouwenspersoon. Uitgangspunt is tot een vergelijk te komen. De commissie kan getuigen en andere betrokkenen horen. Deze zijn verplicht tot het geven van de gewenste informatie. 

 

Binnen 30 dagen na schriftelijke melding van de klacht komt de commissie tot een beslissing, tenzij de commissie goede redenen heeft om langer de tijd te nemen. Deze beslissing zal binnen 30 dagen na de schriftelijke melding van de klacht worden medegedeeld aan klaagster/klager en aangeklaagde en aan het bestuur. Zij kunnen tegen de beslissing in beroep gaan bij het bestuur. De Geschillencommissie legt jaarlijks verantwoording af aan de Algemene Ledenvergadering over de beslissing die ze heeft genomen (uiteraard op anonieme basis).

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!