Verslag bestuursvergadering maart 2014

Op donderdag 6 maart jl. vond de eerste bestuursvergadering in de nieuwe samenstelling plaats. Aan het begin van de vergadering heette voorzitter Gert Olthof onze twee nieuwe bestuursleden hartelijk welkom: Alex Kroes (voetbaltechnische zaken) en Zsolt Horvath (commerciële zaken). Beide zeiden er zin in te hebben BFC verder vooruit te helpen met hun bestuurlijke bijdragen en presenteerden hun eerste plannen voor de (nabije) toekomst.

Voetbaltechnische zaken

Alex Kroes ontvouwde zijn eerste plannen voor de organisatie van voetbalzaken. Een deel daarvan is inmiddels op de website verschenen (klik hier) en betreft het instellen van een scoutingscommissie en technisch jeugdcoördinatoren die de organisatie binnen voetbalzaken zullen gaan moeten verstevigen. Alex is druk doende alle ingestelde posities te bemannen en is daarmee al een eind op weg. Tevens is hij bezig de trainersstaf voor komend seizoen samen te stellen en het selectiebeleid bij de jeugd aan te passen om o.m. geen talent over het hoofd te zien. Binnenkort meer hierover op de website.

Sponsorzaken

Zsolt Horvath is ook meteen vol in de materie gedoken en werkt prima samen met onze sponsorcommissie. Twee nieuwe sponsoren zijn inmiddels binnengehaald (binnenkort meer hierover) en veel nog niet betaalde sponsorfacturen inmiddels, door Zsolt’s inspanningen, voldaan. Zsolt gaat op zoek naar meer nieuwe sponsoren en maakt zich sterk voor een goede begeleiding van onze sponsoren opdat zij zich thuis zullen blijven voelen bij onze vereniging.

Een selectie uit de overige zaken die besproken werden:

• Het bestuur is bezig met het opstellen van een nieuw 5-jaren plan (2014-2019) en hoopt dit op de eerstvolgende ALV dit najaar te presenteren;

• Ons eerste elftal zit in een moeilijke fase en heeft een lichte terugslag na het succesvolle seizoen 2013-2014. Het bestuur houdt de vinger aan de pols en heeft er vertrouwen in dat trainer Ferry Hendrikse en zijn staf zullen slagen in hun streven het opgaande pad weer te vinden. Hierbij moet niet vergeten worden dat een plek in de middenmoot van de 3e klasse op zich geen enkele reden tot zorg is en gewoon een goede prestatie;

• De implementatie van het nieuwe vergoedingenbeleid i.z. de vrijwillige BFC-trainers wordt in maart afgerond;

• De Speldjesavond zal worden gehouden in april/mei. Op de volgende vergadering, begin april, zal definitieve datum worden vastgesteld;

• Via Philips bestaat de mogelijkheid om met flinke korting elektronische apparatuur aan te schaffen. Een nieuwe geluidsinstallatie is welkom en ook infoschermen in de kantine staan al een tijdje op het verlanglijstje. Er zal een inventarisatie van wensen en mogelijkheden worden gemaakt;

• De communicatiecommissie heeft dringend behoefte aan een nieuwe webmaster en redacteuren. Er zal een oproep op de website worden geplaatst;

• Het vinden van noodzakelijke personele aanvulling van ons wedstrijdsecretariaat gaat moeizaam en baart zorgen. Het bestuur zoekt naar mogelijkheden om hiervoor een oplossing te vinden, wellicht een “vrijwilligersactiedag/evenement”;

• Er wordt een sponsor gezocht voor een nieuw scorebord bij het hoofdveld;

• De vrouwen/meisjescommissie praat met Telstar over samenwerking en bereidt zich voor op de speciale meidendag van de KNVB die bij BFC wordt gehouden op 12 april (inmiddels heeft de KNVB helaas laten weten dat de dag in de voorziene vorm geen doorgang kan vinden, het evenement zou in september wellicht wel doorgang kunnen vinden);

• Onze A3 heeft een uitermate beroerd seizoen achter de rug: problemen met het vinden van trainers en leiders en het team is op de helft van de competitie door de KNVB uit de competitie gehaald. Han Westerink gaat in gesprek met spelers en ouders om een oplossing te vinden, misschien in de vorm van een bepaalde compensatie;

De volgende bestuursvergadering zal begin april worden gehouden. Een verslag van deze vergadering zal t.z.t. op de website worden geplaatst.

 Het bestuur

.