Ajax gaat samenwerkingsverband aan met BFC

Ajax is een samenwerkingsverband aangegaan met het Bussumse BFC. De samenwerking is met name op het gebied van de jeugdopleiding. Voorafgaand aan de klassieker Ajax – Feyenoord, afgelopen zondag,  tekenden Ajax-directeuren Marc Overmars en Jeroen Slop de samenwerkingsovereenkomst. Namens BFC tekenden voorzitter Gert Olthof en vicevoorzitter en jeugdvoorzitter Henk Ruitenbeek.

Hoofd voetbalzaken van BFC,  Ferry Hendrikse, heeft  de overeenkomst namens BFC samen met jeugdvoorzitter Ruitenbeek voorbereid. Hij was, net als BFC-bestuurslid Rob Hollander, ook aanwezig in de bestuurskamer van Ajax in de Amsterdamse Arena om de gemaakte afspraken mede te bekrachtigen.

BFC kweekvijver

BFC is inmiddels de grootste voetbalclub in het Gooi en een interessante kweekvijver voor de landskampioen. De afspraken die in de overeenkomst zijn vastgelegd, behelzen onder meer een ordentelijk verloop van stages van talentvolle jeugdspelers van BFC bij Ajax en een eventuele daaruit voortvloeiende overgang. Ajax zal BFC desgevraagd ook van advies dienen op technisch gebied en mogelijke andere gebieden. Er wordt een regelmatige overlegstructuur ingesteld.

BFC is ingenomen met de overeenkomst. “De samenwerking is goed voor Ajax en zeker ook voor BFC. Het verhoogt de kwaliteit van ons voetbal en onze aantrekkingskracht op de voetballende jeugd uit de omgeving. Wij zijn er erg blij mee”, aldus hoofd voetbalzaken van BFC, Ferry Hendrikse.

V.l.n.r. Jeroen Slop, Ferry Hendrikse, Henk Ruitenbeek, Marc Overmars, Gert Olthof en Rob Hollander

1 comment for “Ajax gaat samenwerkingsverband aan met BFC

Comments are closed.